காசி விஸ்வநாதர் கோவிலுக்கும் கங்கைக்கும் இடையே தாழ்வாரம்! (Post No.5189)

Written by S NAGARAJAN

 

Date: 7 JULY 2018

 

Time uploaded in London –   5-47 AM (British Summer Time)

 

Post No. 5189

 

Pictures shown here are taken from various sources such as Facebook friends, Wikipedia, Books, Google and newspapers; thanks. Pictures may be subject to copyright laws.

 

 

காசி விஸ்வநாதர் கோவிலுக்கும் கங்கைக்கும் இடையே தாழ்வாரம்!

 

ச.நாகராஜன்

 

சொந்த நாட்டில் பரர்க்கடிமை செய்தே துஞ்சிடோம்

இனி அஞ்சிடோம்  – மகாகவி பாரதியார்

 

ஹிந்துக்களின் புனித பூமி

அயோத்யா

மதுரா

காசி

அயோத்யாவில் ராமர் பிறந்தார். ராம ஜென்ம பூமி அது.

மதுரா கிருஷ்ணனின் பூமி. கிருஷ்ண பூமி அது.

காசி விசுவநாதர் ஹிந்துக்களின் புனித தெய்வம். கங்கையோ பாவங்களைப் போக்கும் நதி. விசுவநாத கங்கா பூமி அது.

இந்த மூன்றிலும் இருந்த் ஹிந்து பாரம்பரிய சின்னங்களை முகலாய ஆட்சி தரைமட்டமாக்கியது. அத்தோடு நிற்கவில்லை, அங்கு மசூதிகளை அமைத்தது.

பாபர் மசூதியை அகற்றி அயோத்யாவில் ராமர் கோவில் அமைப்பதையும், காசி விசுவநாதர் சொத்தை காசி கோவிலுக்கு கொடுப்பதையும், மதுராவில் உள்ள மசூதியை அகற்றி அங்கு கிருஷ்ணர் கோவில் அமைப்பதையும் நியாயமாக இஸ்லாமியர் ஏற்று நடவடிக்க எடுத்திருந்தால் அவர்கள் பாராட்டுக்குரியவர்களாக அமைந்திருப்பர். முன்னோர்கள் செய்த இழிசெயலை நீக்கிய புண்ணியம் அவர்களுக்குக் கிடைத்திருக்கும்.

ஆனால் நிலைமை அப்படியில்லை.

வழக்கு.

வழக்குக்கு மேல் வழக்கு.

போகட்டும், நியாயம் ஜெயிக்கும்.

 

இப்போது காசி விசுவநாதர் ஆலயத்திற்கும் கங்கைக்கும் இடையே பிரம்மாண்ட்மான ஒரு நடையை அமைக்க 600 கோடி ரூபாய் செலவில் ஒரு திட்டம் உருவாகி இருக்கிறது.

 

வரவேற்க வேண்டிய திட்டம் இது.

நடை அல்லது தாழ்வாரம் 56 மீட்டர் – அதாவது சுமார் 183 அடி அகலம் கொண்டது. நீளம் சுமார் 400  மீட்டர் – 1308 அடி.

இங்குள்ள சுமார் 166 வீடுகளை இதற்காக அகற்ற வேண்டியிருக்கிறது.

இதில் 56 பேர்கள் உடனடியாக சம்மதித்து விட்டனர். இன்னும் 60 பேரிடம் அவர்கள் இடத்தை வாங்க அரசு நடவடிக்கை எடுத்து வருகிறது. நியாயமான உரிய இழப்பீட்டை அரசு வழங்க முன் வந்திருக்கிறது.

ஆனால் இதற்கு சிலர் எதிர்ப்பு தெரிவித்துள்ளனர். சுமார் 400 ஆண்டு பழமையான அமிர்தேஷ்வர் மஹாதேவரின் கோவில் ஒரு வீட்டின் உள்ளே இருக்கிறது.

இன்னும் பெரிய மற்றும் குட்டி கோவிலக்ள் 46 அகற்றி வேறு இடத்தில் ஸ்தாபிதம் செய்யப்பட்டால் தான் இந்தத் திட்டம் நிறைவேறும்.

பொதுவாக அரசிற்கு மக்களின் ஆதரவு உள்ளது. பிரதமர் நரேந்திர மோடி அவர்களின் தொகுதி இது.

ஆகவே அரசியல்வாதிகள் உள்ளே நுழைந்து குழப்பம் விளைவிக்க முயல்வது இயற்கையே!

1669ஆம் ஆண்டு ஔரங்கசீப் காசி விசுவநாதர் ஆலயத்தை இடித்தான். அங்கு க்யான்வாபி மசூதியைக் கட்டினான்.

அஹல்யாபாய் ஹோல்க்ர் ம்சூதியை அகற்றி விட்டு காசி விசுவநாதர் கோவிலை அமைக்க எவ்வளவோ முயன்றார். அது முடியவில்லை. ஆகவே மசூதிக்கு அடுத்தாற்போல் புதிய இடத்தில் காசி விசுவநாதர் ஆலயத்தை 17870இல் நிறுவினார்.

 

இப்போதைய கங்கா தர்ஷன் திட்டத்தின் கீழ் இந்த தாழ்வாரம் வரவேற்கப்பட வேண்டிய ஒன்று. இங்குள்ள ஜனநெரிசலையும் இதர பல பிரச்சினைகளையும் இந்த கோவில் நடை தீர்க்கும்.

இதை வரவேற்போம்.

இதைப் பற்றிய தனது கருத்தை ஆங்கில வார இதழான ‘ட்ரூத்’ தனது 29-6-2018 இதழில் தந்துள்ளது.

அது அப்படியே கீழே தரப்பட்டுள்ளது:-

 

  1. The ndtv and National Herald channels both shaded under typical secular minority

politics have now expressed concern over  secular sentiments associated with the recent

Government move to bring in certain changes  for betterment in the environment and

restoration approach to the pristine Kashi  Viswanath temple, the abode of Lord Shiva

in Varanasi. The very old temples on the approach road with encroachment or no

encroachment, built in the past have also been  regarded as sacred places of worship since decades or centuries, and deserve to be honoured and protected through mutual  agreement between the developing  authorities and the temple owners keeping in mind that– SANTHIMITTE VARAM THYAGA: for some great purpose often sacrifice must fetch higher priority. While some reports reveal that many of the house owners are happy with the deal, those having private temples disagree to the plan. The Authorities are reported  to have assured that they will only get rid of the encroachments and ensured rehabilitation of the shrines and idols that fall along the route. This need to be honourably and diligently pursued.

  1. As per PTI reports from Allahabad, the Kashi Vishwanath Mandir Trust had filed a suit in 1991 claiming that a temple was constructed by Maharaja Vikramaditya more than 2,000 years ago on the site, where the mosque had been later erected.

Alleging that the temple was demolished by Mughal emperor Aurangzeb in 1669 and a mosque constructed on a part of the land with the remains of the razed place of worship, the Trust has sought removal of the Gyanvapi Masjid from the site and possession of the entire piece of land.

In its application before ADJ Varanasi, the Anjuman Intazamia Masjid had contended that a “Mandir-Masjid dispute” could not be adjudicated by a civil court as it was “barred by law” and demanded that the trust’s petition be dismissed at the outset.

However the lower court dismissed the application. The Sunni Waqf Board had moved the court challenging the ADJ Varanasi’s orders turning down its request for being made a party to the civil suit. Initially,both parties had challenged the lower court orders filing petitions under Article 226 (power of High Courts to issue certain writs) of the Constitution.

Upon the high court’s advice, Anjuman Intazamia Masjid had filed an amendment application under Article 227 dealing with power of superintendence over all courts by the high court, which was allowed. The Sunni Waqf Board could not come up with the same and, hence, was granted one week’s time. Justice Chandra directed that the petitions be placed before the bench having the requisite jurisdiction.

  1. Non-Hindu perpetrators unashamedly feel pride on the existence of their super imposed monuments on Hindu shrines as a mark of their past victory and dominance, and the pseudo- secularists join them. May good sense dawn upon Hindus, now victims of induced divisionism, and all others concerned, to usher in the victory of Truth and glory to the All-merciful Lord Kashi Viswanath.

நன்றி : TRUTH VOLUME 86 ISSUE 11 –   29-6-2018

 

***

 

 

 

Leave a comment

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: